Saimnieks LV / 2020.gads (Oktobris.)
SIA Agrotrac Latvijas tirgū darbojas jau 10 gadus un ir viens no retajiem uzņēmumiem ar simtprocentīgu vietējo kapitālu, kas nodrošina klientus ar zināmu lauksaimniecības tehnikas zīmolu rezerves daļām un mašīnām. Plašāk par iespējām saņemt izdevīgākos piedāvājumus savas tehnikas uzturēšanai stāsta viens no Agrotrac īpašniekiem Māris Priede.
– Kādi ir Agrotrac pirmsākumi?
Māris Priede: – Mēs bijām četri kolēģi, kas strādāja vienā tehnikas uzņēmumā. Bija krīzes laiks, pārmaiņas, daudzi uzņēmumi bankrotēja, taču mēs nolēmām, ka gribam turpināt strādāt nozarē, un izlēmām dibināt savu kompāniju. Tā arī šobrīd esam četri īpašnieki. Aigars Konrāds atbild par servisa pakalpojumiem. Manā pārziņā vairāk ir tehnikas pārdošana, bet pielieku roku visur, kur nepieciešams. Andris Beierbahs savukārt vairāk saistīts ar tehniskajiem jautājumiem, mehāniķu darbu, bet Artis Aivars atbild par noliktavu.
Agrotrac ir uzņēmums ar simtprocentīgu Latvijas kapitālu. Gan toreiz, gan tagad mūsu mērķis ir nodrošināt lauksaimniekus ar kvalitatīviem pakalpojumiem un pēc iespējas izdevīgāk iegūstamu rezerves daļu piedāvājumu, kā arī kvalitatīvu ražotāju tehniku.
– Kādu tehniku jūs piedāvājat?
– Uzņēmumam ir divi galvenie darbības virzieni – rezerves daļas un servisa pakalpojumi, kā arī lauksaimniecības tehnikas tirdzniecība. Pārstāvam zviedru zīmolu Quicke un tā frontālos iekrāvējus, plaši zināmās vācu kompānijas Strautmann lopbarības sagatavošanas tehniku. Kanādiešu traktoru ražotāju Versatile un Nīderlandes Zuidberg – kvalitatīvas traktoru frontālās uzkares un jūgvārpstas. Vēl mums ir itāļu Enorossi zāles savākšanas tehnika un IrTem sējmašīnas.
Savukārt visdažādākās rezerves daļas varam nodrošināt Case IH, New Holland, John Deere, Ford, Fiat, Valtra, Deutz Fahr, Fendt u.c. lauksaimniecības tehnikai.
– Kādus servisa pakalpojumus nodrošināt?
– Piedāvājam veikt mobilo servisu, remontus, kā arī apkopes un defektāciju. Braucam pie saimniekiem visā Latvijā, kā arī strādājam mūsu servisa centros Valdlaučos, kur ir arī rezerves daļu noliktava, un Krimūnās Dobeles novadā. Cenas par pakalpojumu mēģinām turēt zemas, vienlaikus nodrošinot augsta līmeņa servisu, kas balstās uz mūsu mehāniķu plašo pieredzi. Labus speciālistus šajā jomā atrast nav vienkārši, to zina visi nozarē strādājošie. Līdz ar to pašlaik ļoti neattīstāmies, bet rūpējamies par tiem mehāniķiem, kas mums ir. Darbs ir smags! Vienkāršākos darbus varam veikt pie klienta saimniecībā, bet nopietnākiem remontiem tehniku transportējam uz kādu no servisa centriem.
Servisa pakalpojumos visvairāk esam specializējušies uz Case, New Holland, John Deere un Fendt traktoriem, bet prom neraidām arī citus. Strādājam gan ar jaunajiem modeļiem, kur ir pārsvarā elektronika, gan vecākajiem modeļiem, kur varam paveikt praktiski visu. Ar mehāniskām problēmām gan tagad zemnieki paši labi tiek galā. Veicam remontus un piegādājam klientiem rezerves daļas.
Gadās, ka klientiem, lai saņemtu servisa pakalpojumus, ir jāgaida rindā, īpaši vasarā, sezonas laikā. Tad vadāmies pēc prioritātēm – ja uz lauka apstājies traktors, tas jārisina pirmkārt. Taču šis bizness nepadodas vieglai plānošanai, visos gadījumos nevar paredzēt, cik ilgu laiku paņems tās vai citas problēmas risināšana.
– Kas ir jūsu klienti?
– Pārsvarā mūsu klienti ir vidēja lieluma saimniecības, kas apsaimnieko virs 100 ha, līdz pat lielākajām Latvijas saimniecībām. Strādājam ar lauksaimniekiem, taču ar rezerves daļām varam palīdzēt arī citu nozaru pārstāvjiem – arī industriālajai tehnikai. Pagaidām gan citas jomas neesam tik ļoti apguvuši, jo resursi ir ierobežoti.
Mums ir pastāvīgo klientu loks, ar kuriem strādājam jau gadiem, bet, protams, praktiski katru dienu klāt nāk arī jauni klienti, kuriem nepieciešama palīdzība, jo tehnikas vienību skaits nepārtraukti pieaug. Galvenais ir būt pārliecinātiem, ka konkrēto tehniku varam saremontēt un ka mums ir pietiekami daudz informācijas par to. Ja tehniskā informācija par kādu tehnikas zīmolu vai modeli nav pieejama, tad kvalitatīvs darbs nevar notikt.
Lojāliem klientiem par mūsu pakalpojumiem ir iespējams norēķināties arī, piemēram, pēc sezonas beigām, bet par to tad ar katru saimnieku vienojamies atsevišķi.
– Cik ātri saimnieki var tikt pie rezerves detaļām?
– Vienmēr cenšamies piedāvāt klientam vairākas izvēles iespējas gan cenas, gan piegādes ātruma ziņā. Uz vietas rezerves daļu noliktavā mums ir ap 6000 dažādu preču, par kurām zinām, ka tās ir pieprasītas. Tās ar kurjeru varam izsūtīt uzreiz uz jebkuru Latvijas vietu, klients tās saņem nākamajā dienā. Ja vajadzīgo detaļu ir nepieciešamas pasūtīt, daudzos gadījumos piegāde ir iespējama jau nākamajā darba dienā. Lai varētu nodrošināt labāko cenu, mēs nepērkam detaļas no vienas noliktavas, bet meklējam vairākās vietās izdevīgāko piedāvājumu no ražotājiem. Šis gan ne vienmēr ir ātrākais ceļš, bet klientam ekonomiski izdevīgākais. Aktīvi sadarbojamies ar teju 10 piegādātājiem. Tādā veidā klients var ietaupīt 30 un pat 50 % no cenas, salīdzinot ar oficiālā dīlera piedāvājumu. Ir gan arī tādas detaļas, kuras tiešām var iegūt tikai pie viena ražotāja, un tad alternatīvu nav, bet pārsvarā izvēles iespējas ir. Katrā ziņā mums kā uzņēmumam tas ir sarežģītāk, jo ir jāapstrādā daudz vairāk informācijas, bet lauksaimniekam tas ir ieguvums.
Ja mūsu mehāniķis uzstāda konkrēto detaļu, tās garantijas laiks ir seši mēneši. Citos gadījumos, ja ir kādas problēmas, izskatām katru gadījumu atsevišķi un, protams, palīdzam, kā varam, raugoties uz situāciju no klienta puses.
Mūsu mājas lapā ir arī interneta veikals, kur klienti var izvēlēties un iegādāties sev nepieciešamo. Taču te jābūt uzmanīgiem, jo klients ne vienmēr zina, ka vienam un tam pašam traktora modelim ir iespējamas atšķirīgas specifikācijas, kā arī dažādas detaļu modifikācijas, kas var nebūt savstarpēji savietojamas. Noteikti iesakām konsultēties ar mums pirms detaļas iegādes.
– Kādas ir uzņēmuma ieceres nākotnei?
– Nākotnē skatāmies visnotaļ optimistiski, jo jūtam, ka darāmo darbu apjoms pieaug. Traktortehnikas parks Latvijā paplašinās, un, lai nodrošinātu pilnvērtīgu servisu, arī uzņēmumam ir jāaug līdzi laikam. Šis ir jau desmitais gads, kopš uzņēmums veiksmīgi darbojas, un arī turpmāk plānojam sniegt kvalitatīvus pakalpojumus Latvijas lauksaimniekiem.
Svarīgi, lai arī turpmāk varētu nodrošināt tos pakalpojumus, ko pašlaik veicam, – lai varētu piedāvāt alternatīvas jeb papildu iespējas lauksaimniekiem izvēlēties. Jo lielāka konkurence, jo izdevīgāk klientam! Darām savu darbu, cik labi varam. Neplānojam tik ļoti augt kvantitātē, bet gan kvalitātē. Šo darbu var darīt tikai tad, ja tas patīk. Pārsvarā jau cilvēki mums zvana, kad ir kāda problēma ar tehniku, un tā ir jārisina pēc iespējas ātri.
Slaukt efektīvi nozīmē darīt to raiti, gādāt, lai dzīvnieki justos labi, un...
Agritechnica 2023 izstādē Strautmann iepazīstināja ar jaunu lopbarības savā...
Euromilk jau vairāk nekā trīs gadu desmitus ražo maisītājus, nepārtraukti p...
Gints Puplaksis, bijušais profesionālais elektriķis, nu ir viens no veiksmī...