, .
partlycloudy_day 8.4℃
Vārda dienu svin: Mirta, Ziedīte

No veca par jaunu

Elīna Andiņa , 15-06-2021
No veca par jaunu

Saimnieks LV / 2019.gads (Novembris.)

Ko darīt, ja auto vai traktoram nepieciešami jauni radiatori? Vai varbūt jāsaremontē esošie? Varbūt jāaizlāpa caurums degvielas bākā? Rīgā lokalizētais uzņēmums SIA Nitram zina visu par auto radiatoriem un var uztaisīt jaunus, salabot vecos vai izgatavot jebko citu no metāla. Iekārtas ir un zināšanas arī – firmas īpašnieks Mārtiņš Muižnieks visus darbus ir darījis pats savām rokām.

– Kāpēc klienti izvēlas remontēt auto radiatoru?
– Visas tās lietas, kuras mans uzņēmums remontē, ne vienmēr tiešām var saremontēt. Piemēram, ja klients atved radiatoru mazgāšanai, jo tas karst, bet pārbaudot izrādās, ka ir jau sapuvis. Ja radiators ir aizaudzis, varam to restaurēt, nomainot kodolu, taču, ja radiators ir jau nokalpojis tā, ka vairs neko atjaunot nevar, tad būvējam pilnīgi no jauna – vidus, bāciņas, rāmis; varam izgatavot visu, kas nepieciešams. Tehnikas izmēram, modelim un vecumam te nav nozīmes! Strādājam ar mototehniku, vieglajiem auto, traktoriem un kombainiem, smago tehniku. Tieši tāpat esam izgatavojuši radiatorus un cita veida detaļas lidmašīnām, kuģiem un retro tehnikai.

– Vai tas ir izdevīgāk nekā pirkt jaunu radiatoru?
– Mūsdienās jebkuras spectehnikas, īpaši tās, kas tiek izmantota naudas pelnīšanai, oriģināldetaļas ir salīdzinoši dārgas, tāpēc izgatavot ko pilnīgi jaunu mūsu darbnīcā ir izdevīgi – bet, protams, jāskatās katrs konkrētais gadījums. Piemēram, mēs varam traktoram uztaisīt radiatoru par tūkstoš eiro, bet oriģināls maksātu līdz pat trim tūkstošiem. Cenas variē, jo vienai mašīnai ir jāizgatavo viss radiators, kamēr citai – tikai atsevišķs elements vai rāmis.

Daudzām mūsdienu mašīnām tehnikas elementi ir izgatavoti no plastmasas, kas kalpo 5–10 gadus. Tā nolietojas, saplaisā, tāpēc izgatavojam tieši tādu pašu detaļu, bet no alumīnija vai misiņa. Mūsdienās vispār tehnikas un dažādas detaļas tiek izgatavotas tā, lai kalpošanas laiks būtu līdz pieciem gadiem un pēc tam būtu jāmaina, – tad remontējam un braucam vēl vismaz divtik.

Mums ved arī simtgadīgu spēkratu radiatorus, ko var restaurēt vai izbūvēt no jauna, un tie kalpo! Mums ir laba sadarbība ar Rīgas motormuzeju. Tur lielākā daļa no esošajiem auto ir ejoši – sēdi iekšā un brauc. Tātad antīkais materiāls kalpo gadus simts, kamēr mūsdienu – labi, ja desmit. Retro auto radiatori ir plākšņveida. Mūsdienās tos var iegādāties tieši tādus, kā senāk, piemēram, izskatās kā bišu šūnas, ir pāris vietas pasaulē, kur tos ražo, un mums ir iespēja klientiem šādas serdes piedāvāt. Priecājos, ka auto restauratori, kas ar mums sadarbojas, ir apmierināti ar mūsu darbu. Galvenais, lai radiators izskatās tā kā oriģināls, citādi tā vērtība uzreiz krītas. Esam būvējuši radiatorus arī ārvalstu interesentu retro mašīnām. Pirms diviem gadiem lietuviešu Dakāras komandām izveidojām auto radiatorus un šogad to izdarījām atkal.

– Ko vēl varat izgatavot?
– Principā klients var pasūtīt jebko, ko var izgatavot no metāla. Izgatavojam degvielas bākas, izplešanās traukus. Esam izgatavojuši alumīnija kastes piekabei, smagajām mašīnām stoikas. Lauksaimniecības tehnikai esam labojuši un izgatavojuši izdilušus sūkņus, salauztus korpusus – varam saremontēt visu, kas ir salauzts vai izdilis. Tam, ko izgatavojam no jauna, dodam viena gada garantiju.

– Cik ilgā laikā detaļas izgatavošana vai remonts notiek?
– Jebkuras jaunas detaļas izgatavošana vai remonts prasa līdz divām nedēļām. Radiatoru serdes mēs pasūtām Itālijā, kur to divās trīs dienās izgatavo, un tad apmēram nedēļa paiet, transportējot uz Latviju.

Man pašam darbnīcā ir daudz dažādu instrumentu, jo man patīk, ka darbs neapstājās, ja pēkšņi kaut kā pietrūktu. Un, ja man kaut kā nav, uzreiz nopērku instrumentu vai iekārtu, lai nākamreiz visu paveiktu raiti. Principā man ir teju viss – urbis, giljotīna, virpa, dažnedažādi lokāmie, frēzējamie un griežamie aparāti. Tad darbu var paveikt ātri un kvalitatīvi.

Kad eju cauri darbnīcai, vienmēr sekoju līdzi – pamācu, aizrādu, jo mana uzņēmuma reputācija ir mana reputācija. Ja kaut kas nebūs kārtībā, tad atbildību taču prasīs no manis. Man ir četri darbinieki – trīs strādā darbnīcā, viens veikalā, esam sadalījuši tā, ka katrs vairāk vai mazāk dara to, ko māk vislabāk. Piemēram, viens vairāk strādā ar alumīniju, cits ar kaparu. Savukārt es pats daru visu – lodēju, metinu – jebko!

 

 

 

 

 

 

 

 

Iesakām izlasīt Skatīt vairāk
Kombinētā piena – gaļas liellopu šķirne Simentāle
Kombinētā piena – gaļas liellopu šķirne Simentāle

Piena lopkopībā diezgan bieži sastopamies ar apzīmējumu kombinētās šķirnes....

Domāt, mainīties un pastāvēt
Domāt, mainīties un pastāvēt

Lauksaimniecības nozaru un zemnieku saimniecību attīstībā bieži varam pārli...

SIA "Griezes Lejnieki" laiku lokos
SIA "Griezes Lejnieki" laiku lokos

Latvijas piensaimniecību pēdējo divdesmit, trīsdesmit gadu laikā skārušas ...

Enerģijas uzglabāšanas sistēmas lauksaimniecībai
Enerģijas uzglabāšanas sistēmas lauksaimniecībai

Ar katru gadu elektroenerģija kļūst aizvien būtiskāks resurss jebkurā saimn...