Saimnieks LV / 2019.gads (Novembris.)
Neatkarīgi no tā, kāda zīmola, lieluma un tipa slaukšanas iekārta atrodas saimniecībā, AS Dimedium Latvija kopš rudens piedāvā servisa apkopi jebkurai no tām. Šāds alternatīvu ražotāju pakalpojums jau sen pieejams citur Eiropā, bet nu sasniedzis arī Latviju – plašāk stāsta uzņēmuma komercdirektors Ansis Kuplis.
– Kādus servisa pakalpojumus piensaimnieku fermām jūs piedāvājat?
– Varam piedāvāt praktiski visu, kas nepieciešams slaukšanas iekārtu apkopei un servisam, – sākot no pulsatora līdz pat vismazākajai gumijiņai un skrūvītei, kā arī iekārtu mazgāšanu, profilaktisko pārbaudi. Pašlaik tirgus vairs nav tik noslēgts, ka ar servisu var nodarboties tikai konkrētais ražotāja pārstāvis. Eiropā šis pakalpojums nav nekas jauns, bet Latvijā gan. Lai arī parasti iekārtu servisu veic tā paša zīmola kompānija, kas to ir uzstādījusi, citur Eiropas Savienībā ir tā, ka servisu var veikt jebkurš uzņēmums, kas nodarbojas ar slaukšanas iekārtu servisu. Starptautiskajā tirgū darbojas vairāki šāda līmeņa uzņēmumi, kas var piedāvāt visplašāko produktu klāstu dažādu veidu slaukšanas iekārtām un pat robotiem.
– Kā lopkopis var zināt visus servisa pakalpojumus, ko viņam varētu vajadzēt?
– Strādājam pēc šāda principa – sākotnēji saimniecībā ierodas Dimedium Latvija pārstāvis, kas novērtē situāciju, aprēķina servisa izmaksas un izveido piedāvājumu – saimnieks var izvēlēties, vai tas viņam der, salīdzināt izmaksas ar citiem piedāvājumiem. Šī pirmā vizīte ir bez maksas. Klientam ir iespēja izvēlēties, vai viņš ņem pilnu servisu, pusi no tā vai tikai iegādājas atsevišķus produktus.
– Ar ko šie servisa veidi atšķiras?
– Pilns serviss nozīmētu, piemēram, ka mūsu darbinieks fermā izjauks pilnīgi visas iekārtas, kur ir gumijas detaļas, nomainīs tās visas, bet pārējo nomazgās. Protams, tas ir darbietilpīgs process, ko nevajag darīt katru gadu. Savukārt, ja ir tikai daļējs serviss, piemēram, tiek nomainītas visas slaukšanas aparāta gumijas detaļas, bet netiek aiztiktas visas līnijas un kopējā sistēma. Vēl vienkāršāks serviss būtu, kad darbinieks atbrauc nomainīt visas pupu gumijas, neveicot nekādas papildu pārbaudes vai mērījumus. Bet tas atkarīgs arī no tā, cik daudz dara pats saimnieks vai fermas pārvaldnieks. Tāpat tas ir atkarīgs no fermas lieluma – ja tajā ir vairāki simti govju un fermā ir savs mehāniķis, tad droši vien izdevīgāk ir pirkt tikai detaļas, jo nomaiņu varēs veikt cilvēks uz vietas. Taču, ja tā ir ģimenes saimniecība, kur īpašnieks pats būs noskrējies visādos darbos, tad viņam droši vien nebūs laika tik pamatīgi iedziļināties aprīkojuma apkopē.
– Kādi ir ieguvumi no līguma slēgšanas?
– Saimnieks iegūst izdevīgāku cenu par pakalpojumu un prognozējamību sava servisa izpildē – ir jau saskaņoti servisa datumi, ar kuriem zemnieks var rēķināties. Ja ir servisa līgums, arī par dažādiem produktiem klients saņem būtiskas atlaides uz praktiski visām precēm. Papildu priekšrocība būs arī tā, ka varēsim klientiem piedāvāt slaukšanas iekārtu mazgāšanas līdzekļus, kas mūsu pārstāvim jau būs līdzi auto.
– Kas šo servisa pakalpojumu nodrošinās?
– Tehniski šī servisa pakalpojumus šobrīd nodrošina mūsu darbinieki ar ilgstošu pieredzi slaukšanas iekārtu ražošanas un apkalpošanas uzņēmumos. Piedāvājums ir pieejams visā Latvijā, un, ja saimniekam ir interese par šo pakalpojumu, vislabāk ir sazināties ar sev tuvāko Dimedium Latvija pārstāvi, kurš pieaicinās speciālistu. Nav jājūtas neērti, ja gribas salīdzināt cenas par pakalpojumu – arī to var darīt, nav obligāti uzreiz jāslēdz līgums vai kaut kas jāpērk. Jau pašlaik mums ir noslēgti vairāki līgumi ar lopkopjiem, kas saņems šī servisa pakalpojumus. Jo lielāka ir konkurence servisa jomā, jo tas ir izdevīgāk lauksaimniekam.
– Vai visas detaļas un rezerves daļas atrodas uz vietas uzņēmumā?
– Lielākā daļa rezerves daļu mums ir uz vietas. Savukārt, ja kaut kas ir jāpasūta, nedēļas laikā to atsūta no Itālijas, kur atrodas pati kompānija. Visas piedāvātās detaļas un ierīces ir atrodamas arī virtuālā katalogā internetā, taču neiesakām klientiem rīkoties pašiem, jo pat vienai skrūvītei var būt 10 dažādi veidi vai izmēri, tāpēc ir viegli nokļūdīties. Šim uzņēmumam ir jau 25 gadi, tas ir plaši zināms Eiropā, un mēs savu sadarbību arvien attīstām, arī Igaunijā un Lietuvā piedāvāsim šo pašu. Tāpat kā vieglo auto tirgū, var izvēlēties – lietot oriģināldetaļas vai tieši tādas pašas rezerves detaļas, bet no cita ražotāja vai pat no tā paša. Arī šajā gadījumā saimnieki var izlemt, kura ražotāja detaļas un servisa pakalpojumi viņam ir izdevīgāki. Var salīdzināt pakalpojuma stundas likmi vai konkrētas detaļas cenas.
– Vai uzņēmumā ir vēl kādi jaunumi?
– Jauna ziņa ir tā, ka Dimedium Latvija ir mainījusies īpašnieku struktūra, un tagad tas simtprocentīgi ietilpst Dimedium grupā, kuras īpašnieki ir Igaunijā un Zviedrijā. Dimela grupa ir viens no nozares līderiem arī pārējās Baltijas valstīs, un tas dod priekšrocības sadarbībai ar dažādiem partneriem. Kopīga iepirkumu politika un aktivitātes ļauj mums izdevīgāk papildināt savu sortimentu, no kā visvairāk iegūst tieši mūsu klienti.
Slaukt efektīvi nozīmē darīt to raiti, gādāt, lai dzīvnieki justos labi, un...
Agritechnica 2023 izstādē Strautmann iepazīstināja ar jaunu lopbarības savā...
Euromilk jau vairāk nekā trīs gadu desmitus ražo maisītājus, nepārtraukti p...
Gints Puplaksis, bijušais profesionālais elektriķis, nu ir viens no veiksmī...