, .
clearsky_night 11.5℃
Vārda dienu svin: Ģirts, Ģederts

Zemkopības ministrs Didzis Šmits viesojas “Food Union” ražotnē Rīgā; pārrunā vietējā tirgus aktualitātes un piena produktu eksportu

Food Union , 04-04-2023
Zemkopības ministrs Didzis Šmits viesojas “Food Union” ražotnē Rīgā; pārrunā vietējā tirgus aktualitātes un piena produktu eksportu

Ar mērķi tuvāk iepazīt Latvijas vadošā piena pārstrādes un saldējuma ražotāju “Food Union”, Zemkopības ministrs Didzis Šmits viesojās uzņēmuma Rīgas ražotnē AS “Rīgas piena kombināts” – Svaigo piena produktu Izcilības centrā, Saldējuma Kompetences centrā un “Kārums” biezpiena sieriņu cehā, lai pārrunātu uzņēmuma ražošanas attīstības iespējas un kapacitāti vietējam un eksporta tirgiem.

Tikšanās laikā “Food Union” vadība Latvijā un Eiropā prezentēja uzņēmuma grupas paveikto vairāk nekā desmit gados Latvijā un Eiropā, kā arī tālākos grupas plānus attiecībā uz ražošanas automatizāciju, ekspansiju eksporta tirgos, kā arī fokusu uz e-komercijas kanālu un loģistikas ārpakalpojumu attīstīšanu.

Uzņēmuma apņēmība ieiet un paplašināt savas produkcijas noietu arvien jaunos tirgos, ir patiesi apsveicama. Piena produktu eksports vienlaikus demonstrē mūsu valstī ražoto produktu kvalitāti un drošību, kā arī stimulē ne vien pārstrādes, bet arī ražotāju ekonomisko izaugsmi. Novērtēju arī jauno piena produktu izstrādi, kas atbilst tirgus tendencēm, lai saglabātu savu aktualitāti arvien mainīgajā piena produktu tirgū, pēc vizītes “Food Union” atzina Zemkopības ministrs Didzis Šmits.

 

Eksporta attīstība

Tiekoties ar ministru, “Food Union” Eiropas vadītājs Artūrs Čirjevskis atzīmēja, ka, lai arī finansiāli 2022.gads uzņēmumu grupai ir bijis izaicinošs visos grupas pārstāvētajos tirgos Eiropā, tomēr kopējā uzņēmuma attīstība ir pozitīva.

Latvijai ir nozīmīga loma “Food Union” grupā. Šeit “Food Union” grupa tika izveidota, bet kas svarīgāk – ar Latviju turpinām saistīt savus tālākos izaugsmes plānus. Šeit atrodas grupas centrālais birojs Eiropā un jauno saldējumu izstrādes centrs. Šobrīd jau 42% no kopējā “Food Union” eksporta ir gatavā saldējumu produkcija, ko Latvijā ražojam mūsu grupas uzņēmumiem Eiropā,” uzsvēra Artūrs Čirjevskis, “Food Union” vadītājs Eiropā.

Eksportam mūsu izaugsmē paredzam lielu nozīmi. Papildus saldējuma ražošanai grupas vajadzībām, mēs prioritāri attīstām eksportu trešajām pusēm gan gatavās produkcijas, gan industriālo produktu veidā. Pērn kopējais eksporta apjoms sasniedza 31 miljonu eiro, no kuriem 44% jeb 14 miljoni eiro tika eksportēti gatavās produkcijas veidā, 42% jeb 13 miljoni eiro gatavās produkcijas veidā “Food Union” grupas uzņēmumiem, savukārt 14% jeb 4 miljoni eiro – industriālo produktu veidā. Lielākās gatavās produkcijas eksporta valstis ir Ukraina, Azerbaidžāna un Lielbritānija. Tuvākajos gados redzam potenciālu eksporta apjomam sasniegt 50 miljonus eiro,” papildināja “Food Union” vadītājs Centrālajā un Austrumeiropā Sergejs Beshmeļņickis.

 

Uz patērētāju orientēta stratēģija

Pienaveikals.lv pircējiem kļuvis ne tikai par ērtu risinājumu ikdienas pirkumu iegādei, bet arī unikālu vietu, kur pirmajiem iegādāties “Food Union” jaunos produktus, izvēlēties no visplašākā mūsu un citu ražotāju sortimenta, turklāt par ļoti pievilcīgām cenām. Tuvojoties Pienaveikals.lv trīs gadu jubilejai, mēs turpinām stiprināt mūsu e-komercijas ekspertīzi, attīstot produktu sortimentu, piegādes teritorijas un paplašinot komandu, kas ikdienā nodrošina šo pakalpojumu,rezumējot e-komercijā paveikto, uzsvēra Irēna Holodnaja, “Food Union” vadītāja Latvijā.

Food Union” produktu zīmolu stratēģija ir vienāda Baltijas valstīs, Norvēģijā, Dānija un Rumānijā – attīstīt spēcīgus vietējos zīmolus, iedvesmojoties no pasaules tendencēm un pielāgojot tās vietējo patērētāju vēlmēm. Latvijā attīstītām jau gadu desmitiem iecienītus un vienus no pirktākajiem piena produktu un saldējuma zīmoliem – Limbažu piens, Valmiera, Kārums, Dzintars, Lakto, Ekselence, Pols, Tio un citu. Īpaši priecājamies, ka dažu pēdējo gadu laikā “Kārums” ir kļuvis par iemīļotāko pārtikas produktu zīmolu Baltijā, bet Latvijā leģendāro un kopš bērnības mīlētāko saldējumu “Pols” lietuvieši sauc par “savējo”,” iepazīstinot ar “Food Union” produktu zīmoliem, atklāja “Food Union” Mārketinga direktore Ieva Lejniece.

 

 

 

 

 

Iesakām izlasīt Skatīt vairāk
Atvieglota KLP Stratēģisko plānu grozīšana
Atvieglota KLP Stratēģisko plānu grozīšana

Eiropas Parlaments (EP) apstiprinājis grozījumus Kopējās lauksaimniecības p...

Lauksaimniecības nozares pedagogi tiekas Kandavā
Lauksaimniecības nozares pedagogi tiekas Kandavā

Jau ceturto gadu Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centrs organizē ...

Samazināts iesniedzamais dokumentu daudzums komercdarbības licences zvejniecībā saņemšanai
Samazināts iesniedzamais dokumentu daudzums komercdarbības licences zvejniecībā saņemšanai

Nolūkā mazināt administratīvo slogu zvejniekiem, valdība otrdien, 30. aprīl...

Atbalsts projektu īstenošanai jaunajiem lauksaimniekiem
Atbalsts projektu īstenošanai jaunajiem lauksaimniekiem

No 2024. gada 5. augusta līdz 2024. gada 5. septembrim notiks otrās kārtas ...