Turpinot sabiedrību izglītojošo pasākumu ciklu par Eiropas Zaļo kursu, biedrība "Baltijas Starptautiskā atjaunojamās enerģijas asociācija" (BSAEA), trešdien Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijā organizē semināru "Elektromobilitāte Latvijā: potenciāls un realitāte", aģentūru LETA informēja BSAEA valdes loceklis Ilmārs Randers
Informatīvo pasākumu par videi draudzīgu un viedu mobilitāti biedrība rīko sadarbībā ar Eiropas Komisijas (EK) pārstāvniecību Latvijā, Rēzeknes Uzņēmēju biedrību, Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmiju un "Rēzeknes Satiksmi", kas jau otro gadu savā pilsētā pasažieru pārvadāšanai izmanto četrus elektroautobusus.
Seminārā piedalīsies satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP), kurš informēs par valdības plāniem elektromobilitātes un tās infrastruktūras attīstības atbalstam, kā arī eksperti no EK pārstāvniecības Latvijā.
EK pārstāvniecības Latvijā vadītāja pienākumu izpildītājs Andris Kužnieks norādīja, ka Eiropas izvirzītais mērķis kļūt par klimatneitrālu pasaules daļu līdz 2050.gadam prasa mūsu domāšanas maiņu teju nekavējoties. Viņš skaidroja, ka videi draudzīga un vieda transporta izvēle vairs nav modes lieta, bet akūta nepieciešamība, ja vēlamies saglabāt planētas resursus nākamajām paaudzēm.
Latvijas Autoinženieru asociācijas prezidents Raitis Mazjānis seminārā runās par to, kādas ir iespējas elektrificēt komerctransportu, savukārt Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijas pētnieciskā centra inženieris Antons Pacejs informēs par rēzekniešu izgudrojumu - bezpakāpju pārvadu mikromobilitātes transporta līdzekļiem.
Koplietošanas transporta uzņēmuma "Fiqsy" vadītājs Māris Avotiņš dalīsies savā pieredzē par pirmajiem praktiskajiem soļiem zaļās mobilitātes ieviešanā Latvijā.
Seminārā tiks runāts arī par finanšu pieejamību tieši elektromobīļu iegādei. "Citadele līzings un faktorings" valdes priekšsēdētājs Pēteris Plaudis norādīja, ka pirmais solis ir sperts, un interese par videi draudzīgāku auto ir jau radīta - domāšana mainās, un sabiedrība emocionāli kļūst atvērta elektroauto klātesamībai. Viņš skaidroja, ka priekšā ir nākamais solis - atrisināt praktiskos jautājumus, lai elektroauto būtu pieejamāki cenas ziņā, būtu plašāks ātrās uzlādes tīkls, jaudīgi akumulatori un lielāks maksimālais nobraukums ar vienu uzlādi.
"Redzam, ka īpaši pieaug uzņēmēju interese par līzingu elektroautomašīnu iegādei. Uzņēmēji novērtē iespēju samazināt sākotnējās auto izmaksas un iegādāties elektroauto bez pirmās iemaksas. Līdzīgi kā mājokļa, arī elektroauto iegādē viens no lielākajiem šķēršļiem ir salīdzinoši lielas sākotnējās izmaksas. Novērojam, ka privātpersonas elektroauto visbiežāk iegādājas kā otro auto mājsaimniecībā," pauda Plaudis.
Seminārs notiks Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijā Atbrīvošanas alejā 115, trešdien no plkst.11.40 līdz 14.30 paralēli ar pasākuma video tiešraidi portālā "la.lv".
Aicinām ikvienu interesentu pieteikties klātienes mācībām “Laba lauksaimnie...
Lai uzzinātu, kādi pētījumi veikti ūdens kvalitātes uzlabošanai, lai mazinā...
Valsts SIA “Zemkopības ministrijas nekustamie īpašumi” (ZMNĪ), kas ir valst...
Industriālo atkritumu apsaimniekotājs “CleanR Verso”, veicinot atkārtotu ko...