, .
heavyrain 9.2℃
Vārda dienu svin: Egils, Egīls, Nauris

Nitram: Viss labākais auto radiatoriem

Elīna Andiņa , 06-05-2021
Nitram: Viss labākais auto radiatoriem

Saimnieks LV / 2019.gads (Jūlijs.)

Mārtiņš Muižnieks kopš 2000. gada ir strādājis auto radiatoru jomā un nu var teikt, ka par tiem zina teju visu. 2012. gadā nodibināts SIA Nitram, kas sniedz plašus servisa pakalpojumus – auto radiatoru remontu, restaurāciju, tirdzniecību un izgatavošanu pēc individuāla pasūtījuma. Mārtiņš Muižnieks ar savu komandu var apkalpot lauksaimniecības un smago tehniku, vispār jebkuru tehniku, kas kust un kam vien ir nepieciešams savest kārtībā radiatoru.

– Tātad Nitram var vērsties jebkurš vieglās vai smagās tehnikas īpašnieks, ja ir radušās problēmas ar radiatoriem.
Mārtiņš Muižnieks: – Tieši tā – strādājam ar visa veida tehniku – gan mototehniku un zāles pļāvējiem, gan vieglajām automašīnām un smago tehniku, buldozeriem, šķeldotājiem, lauksaimniecības tehniku – jebkuru tehniku, kurai ir nepieciešama jebkāda veida dzese – ūdens vai eļļas. Tāpat tagad ļoti aktuāli ir kondicionieri, gaisa interkūleri... uz vienas mašīnas parasti ir ne mazāk kā četri radiatori. Mūsdienās tas ir minimums! Piemēram, G klases mersedesam ir 21 radiators.

Lauksaimniecības tehnika mums šobrīd veido ap 40 % klientūras, īpaši daudz kulšanas laikā, kad saimniekiem ir ļoti būtiski pēc iespējas ātri saremontēt savu tehniku.

– Vasaras karstais laiks noteikti ietekmē arī auto radiatorus.
– Pašlaik radiatoru karšana ir patiešām aktuāla parādība. Var būt tā, ka tajos ir liets ūdens, tie ir cauri, un ziemā to pamanīt nevar, bet vasarā ūdens sāk vārīties. Tā nu mums tagad ir daudz klientu, kuru auto nepieciešams izskalot radiatorus. Tas noteikti būs lētāk nekā iegādāties jaunu radiatoru, kas traktortehnikai var izmaksāt arī pāris tūkstošus, restaurācija pie mums noteikti sanāks lētāk.

Aizaudzis radiators.

– Ar kādām vēl problēmām pie jums vēršas?
– Parasti aktuālas ir divas problēmas – vai nu radiators tek, vai vārās. Ja tas tek, mēs uztaisām diagnostiku, skatāmies, vai ir mehāniski bojājumi, vai vaina ir iekārtas vecumā, varbūt tā ir sapuvusi. Mehānisku bojājumu gadījumā radiatoru remontējam un dodam garantiju. Ja ir puvums, varam nomainīt – vidusdaļu vai galus uztaisām praktiski kā jaunus. Tehniku īpaši slikti ietekmē sāls – parasti no tā mašīnas apakšā viss ir sapuvis.

Pats esmu rallija braucējs. Sadarbojamies ar ļoti daudzām autorallija komandām – taisām jaunus un remontējam esošos radiatorus. Man ļoti patīk šis darbs – sanāk, ka ar auto lietām nodarbojos gan darbā, gan brīvajā laikā. Reizēm jau liekas, ka par daudz smalki izdaru lietas, lai tikai klientam būtu labi. Taču mūsu priekšrocība ir tā, ka nestrādājam kā pa konveijeru – katram klientam veltām laiku, iedziļināmies un atrodam labāko iespējamo risinājumu. Mūsu labākā reklāma ir no mutes mutē – viens klients mūs iesaka nākamajam, ir izveidojies savs klientu loks.

– Kādi ir galvenie mašīnu radiatoru bojāšanās iemesli?
– Pirmais – mūsdienu autotehnikas kvalitāte. Var teikt, ka mūsdienu mašīnas, tāpat kā to sastāvdaļas ražo uz pieciem gadiem. Ja ir ilgāk, tas jau ir ļoti labi. Traktortehnikai radiatori gan parasti kalpo ilgāk, bet, piemēram, racējtehnikai parasti ne vairāk par pieciem gadiem. To ietekmē arī stiprās vibrācijas darba laikā. Otrs būtisks iemesls ir jau minētais sāls, kas ziemās burtiski noēd mašīnu radiatorus. Un tas notiek ļoti īsā laikā – esam redzējuši, ka jaunai mašīnai divu gadu laikā radiators pilnīgi pārvērties pulverī.

– Cik laika vajadzīgs remontam un restaurācijai?
– Radiatorus mums pieved klāt un remontu parasti varam veikt dienas līdz divu laikā. Savukārt restaurācija, ja ir jāpasūta radiatora vidusdaļa, notiek pusotras līdz divu nedēļu laikā.

Remontam izmantojam gan TIG metinātāju, gan alvu, gan auksto metināšanu, kas ir jaunums mūsu darbnīcā. Tā neuzsilda virsmu un var metināt jebkādu materiālu – alumīniju, kaparu. Ja ir pārsista kāda radiatora daļa, to var arī uzpūst virsū uz tehnikas. Protams, to visu uz vietas varam izpētīt, lai izlemtu, kas jādara.

Mūsu uzņēmums atrodas Rīgā, Lubānas ielā, tāpēc esam ērti pieejami klientiem no visām Latvijas pusēm. Vasarā darba ir ļoti daudz, bet kopā ar pieciem darbiniekiem tiekam galā.

Mehāniski bojāts radiators.

– Vai dodat arī garantiju?
– Jā, remontam tā ir no trīs līdz sešiem mēnešiem. Restaurācijai ir gada garantija – kā jaunam radiatoram.

– Vai nācies saskarties ar tehniku, kuras radiatorus īpašnieki centušies remontēt paši?
– Jā, ir piedzīvots, ka klienti paši kaut ko mēģinājuši lodēt, metināt, bet īstenībā tas ir pat sliktāk nekā nedarīt neko. Ir bijuši gadījumi, kad atklājam, ka tekošās vietas ir aizlipinātas ar rupjmaizi, košļeni – kas nu ir bijis pie rokas. Savukārt lielajās tehnikas vienībās ir bijis, ka radiatorā iemitinājušies putni vai peles iekārtojušas midzeni.

– Vai jums ir kādi ieteikumi, kā labāk rūpēties par tehniku, sevišķi lauksaimniecības, lai radiatori kalpotu ilgāk?
– Sausā un siltā laikā būtu labi radiatorus izpūst vai izmazgāt. Parasti tam neatliek laika, atliek un aizmirst... Tad putekļi sakrājas apakšā un izpūdē visas detaļas. Arī pēc sezonas, piemēram, kombainus, ne vienmēr izmazgā un iztīra, bet atstāj angārā uz nākamo gadu. Taču vēsais laiks, mitrums dara savu.

Ieteiktu arī radiatorus nemazgāt ar kaut kādām auto ķīmijām, piemēram, motoru mazgātājiem. Tas saēd radiatorus. It kā grib labu, domā izmazgāt tīru, bet tas ne pie kā laba nenoved. Mēs paši darbnīcā radiatorus no iekšpuses un ārpuses mazgājam ar tvaiku – vienkārši ar karstu ūdeni.

Eļļas kartera remonts.

– Kāda ir jūsu pakalpojumu cenu amplitūda?
– Protams, tas būs atkarīgs no katra individuāla gadījuma, jo varianti un defekti var būt ļoti dažādi. Cenu varam pateikt pēc diagnostikas, lai gan, protams, daudzi to vēlas uzzināt, piezvanot pa telefonu. To varu pateikt tikai aptuveni. Pats minimālākais – izmazgāt eļļainu radiatoru un diagnosticēt – būs 10 EUR. Vispār remonts un restaurācija vidējai tehnikai svārstās no 400 līdz 800 EUR, smagajai tehnikai arī 1000 EUR un vairāk. Ir tehnikas vienības, kam oriģinālais radiators maksā vairāk nekā 10 tūkst. EUR, līdz ar to arī remonts vai restaurācija nebūs lēti.

– Vai vizīte pie jums ir iepriekš jāpiesaka?
– Klienti rīkojas dažādi. Pastāvīgie brauc uzreiz – ņem nost radiatoru un ved mums. Citi mēdz iepriekš piezvanīt, īpaši, ja brauc no tālākas vietas Latvijā, tad sarunājam konkrētu laiku.

Restaurēts radiators Valtra traktoram.
 

 

 

 

 

Iesakām izlasīt Skatīt vairāk
Kombinētā piena – gaļas liellopu šķirne Simentāle
Kombinētā piena – gaļas liellopu šķirne Simentāle

Piena lopkopībā diezgan bieži sastopamies ar apzīmējumu kombinētās šķirnes....

Domāt, mainīties un pastāvēt
Domāt, mainīties un pastāvēt

Lauksaimniecības nozaru un zemnieku saimniecību attīstībā bieži varam pārli...

SIA "Griezes Lejnieki" laiku lokos
SIA "Griezes Lejnieki" laiku lokos

Latvijas piensaimniecību pēdējo divdesmit, trīsdesmit gadu laikā skārušas ...

Enerģijas uzglabāšanas sistēmas lauksaimniecībai
Enerģijas uzglabāšanas sistēmas lauksaimniecībai

Ar katru gadu elektroenerģija kļūst aizvien būtiskāks resurss jebkurā saimn...