Saimnieks LV / 2024.gads (Novembris)
Šodien, uzdodot lauksaimniekam jautājumu par lielāko satraukumu tuvākajā laikā, visdrīzāk lielākā daļa minētu ekonomiskos izaicinājumus – izejvielu cenas, produkcijas pārdošanas cenas, kredītresursu pieejamību, ražības.
No vienas puses, ekonomiskie izaicinājumi nav pozitīvi, jo pēdējie divi gadi lielā daļā saimniecību ir iesituši ne vien kārtīgu robu finanšu zobratā, bet likuši arī pārdomāt, vai tālāka saimniekošana maz ir iespējama. No otras puses, arī grūtos laikos ir jāatceras, kas izdevies. Viena no tādām ir spodrināt lauksaimnieka tēlu. Pretstatā šodienas problēmām pirms 3–4 gadiem daļa saimnieku kā galveno problēmu izceltu tieši sabiedrības negatīvo attieksmi, neinformētību vai pat apzināti izplatītu dezinformāciju par to, kas laukos notiek. Augkopības un lopkopības nozare tika saukta neglaimojošos apzīmējumos, visādi to diskreditējot.
Tagad to neatceramies ar smaidu – kā nebūtībā aizgājušu. Šis lauksaimnieka tēla krīzes brīdis lika sarosīties pašiem lauksaimniekiem – vairāki no mums kļuva aktīvāki sociālajos tīklos, sāka filmēt lauku ikdienu atskata formātā, paralēli, apvienojoties lauksaimniecības nozares lielākajiem uzņēmumiem, darbu uzsāka arī biedrība Apvienība par ilgtspējīgu lauksaimniecību un lauku vidi. Uzdevums visiem bija viens – skaidrot prakses un kliedēt mītus. Sevišķi grūti bija lauzt pastāvošos uzskatus, piemēram, par rapšiem, bitēm, smidzināšanu vai citiem plaši aprunātiem tematiem. Vēl grūtāku šo misiju lauksaimniekiem padarīja piesātinātā mediju telpa, kurai pretī stāvēja ļoti...
Pilnu rakstu lasiet novembra SAIMNIEKS LV numurā!
Slaukt efektīvi nozīmē darīt to raiti, gādāt, lai dzīvnieki justos labi, un...
Agritechnica 2023 izstādē Strautmann iepazīstināja ar jaunu lopbarības savā...
Euromilk jau vairāk nekā trīs gadu desmitus ražo maisītājus, nepārtraukti p...
Gints Puplaksis, bijušais profesionālais elektriķis, nu ir viens no veiksmī...