Latvijas Apvienotā putnkopības asociācija (LAPNA) nākamos trīs gadus Latvijā un Lietuvā organizēs Eiropas Komisijas (EK) līdzfinansētu patērētājus izglītojošu kampaņu "Olas ir spēks", informēja organizācijā.
Kampaņa paredzēta, lai izglītotu Latvijas un Lietuvas patērētājus par olām kā par veselīgu uzturu, par daudzveidīgu olu izmantošanu ikdienā un par Eiropas Savienībā (ES) ražoto olu kvalitāti un atšķirībām starp trešo valstu olām.
LAPNA izpilddirektore Anna Ērliha pauda, ka ar minēto kampaņu asociācija vēlas stimulēt ES ražoto olu patēriņu.
Viņa arī piebilda, ka Latvijā iedzīvotāji patērē mazāk olu nekā iedzīvotāji vidēji ES, ASV un citās valstīs, tostarp, piemēram, Japānā viens iedzīvotājs gadā vidēji apēd 320 olu, ASV - 280, bet ES - vidēji 250 olu. Vienlaikus Latvijā iedzīvotāji, pēc Centrālās statistikas pārvaldes datiem, vidēji gadā apēd apmēram 200 olu.
Asociācijas vadītāja pieļāva, ka salīdzinoši mazo olu patēriņu Latvijā nosaka daži iesakņojušies uzskati, kā arī pārliecība, ola ir tikai brokastu ēdiens. "Apzināmies, ka ir vairāk jārunā un jāizglīto par olām kā par produktu un par jautājumiem, kas saistīti ar uzturu un veselību," atzīmēja Ērliha.
Kampaņa tiek īstenota projekta "ES ražotu olu informācijas un veicināšanas pasākumi Latvijā un Lietuvā". Kopējā projekta summa, ietverot pievienotās vērtības nodokli, atbilstoši iepirkumam ir 2,108 miljoni eiro gan Latvijas, gan Lietuvas tirgum.
Izmaksas par veterinārā sertifikāta izsniegšanu liellopu eksportētājiem nav...
Lauku atbalsta dienests decembrī veic dažādu platību maksājumu izmaksu....
Šā gada 5.decembrī plkst.13.00 notiks vebinārs bioloģiskajām saimniecībām p...
Ruanda ir strauji augoša valsts ar vairāk nekā 13 miljoniem iedzīvotāju, ku...