, .
partlycloudy_day 0.2℃
Vārda dienu svin: Vēsma, Fanija

“Food Union” grupa Latvijā pērn strādājusi ar apgrozījuma pieaugumu par +11%

Food Union , 13-08-2021
“Food Union” grupa Latvijā pērn strādājusi ar apgrozījuma pieaugumu par +11%

Latvijā vadošā piena produktu un saldējuma ražošanas grupa “Food Union”, kurā šobrīd ietilpst AS “Rīgas piena kombināts” un AS “Valmieras piens”, 2020. finanšu gadu noslēgusi ar grupas konsolidētā apgrozījuma* pieaugumu par +11%, tam sasniedzot 109,7 miljonus eiro. Pērn “Food Union” grupas uzņēmumi Latvijā turpināja koncentrēties uz savas galvenās uzņēmējdarbības jomas attīstību – ražot spēcīgu vietējo zīmolu saldējumu un piena produktus ar augstu pievienoto vērtību. Tāpat arī ieviest jauninājumus visā vērtību ķēdē, izmantojot padziļinātas tirgus zināšanas, pieejamos biznesa analīzes rīkus un globālās tendences.

Pērn tika īstenota ļoti nepieciešama restrukturizācija, pārejot uz divu ražotņu modeli – produktu izstrādi un galveno kategoriju ražošanu AS “Rīgas piena kombināts”, savukārt nišas un specializēto produktu ražošanu – AS “Valmieras piens”. Pienesumu sniedza arī operatīva pielāgošanās jaunajiem tirdzniecības apstākļiem, efektivizējot darbību, optimizējot izmaksas, un vienlaikus radot jaunus inovatīvus produktus un diversificējot pārdošanas kanālus. Pērn aprīlī atvērām Pienaveikals.lv, kas piegādā mūsu uzņēmuma svaigākos un pieprasītākos piena produktus un saldējumu, kā arī gaļu, olas, maizi un citus produktus no Latvijas iecienītākajiem ražotājiem,” skaidro Irēna Holodnaja, “Food Union” ģenerāldirektore Latvijā.
 

Nozīmīgākās investīcijas un inovācijas

2020. gada beigās īstenots viens no pēdējo gadu vērienīgākajiem Latvijas investīciju projektiem pārtikas rūpniecībā – pabeigta “Food Union” svaigo piena produktu Izcilības centra izveide. Vairāku gadu laikā projektā tika ieguldīti ap 15 miljoni eiro, kā rezultātā tika uzbūvēts jauns biezpiena sieriņu ražošanas cehs, iegādātas vairākas jaunas ražošanas iekārtas un visa ražošana Rīgā koncentrēta tikai AS “Rīgas piena kombināts” telpās. Projekts tika īstenots ar mērķi paplašināt grupas jauno un inovatīvo piena produktu klāstu vietējam un ārzemju tirgiem.

Rīgā atrodas “Food Union” grupas galvenā mītne, kurā jau kopš 2019. gada tiek izstrādāti un ražoti saldējumi grupas uzņēmumu vajadzībām, bet tagad arvien vairāk arī piena produkti līdz ar Svaigo piena produktu izcilības centra darbību. Mūsu mērķis ir nostiprināt savu kompetenci tādu augstas pievienotās vērtības piena produktu kā biezpiena sieriņu, desertu un jogurtu izstrādē un ražošanā, lai sniegtu iespēju tos baudīt ne tikai Latvijas, bet arvien vairāk arī Lietuvas, Igaunijas un tālāku Food Union eksporta valstu pircējiem,” papildina Normunds Staņēvičs, “Food Union” grupas vadītājs Eiropā.

2020. gadā piena produktu kategorijā zīmolam “Kārums” tika radīti 8 inovatīvi produkti biezpiena un jogurta sieriņu, desertu un krēmu kategorijās, kā arī notika “Kārums” vizuālās identitātes un iepakojuma dizaina maiņa. Rezultātā, pēc Baltijas zīmolu topa datiem, pērn “Kārums” saglabāja savu iecienītākā pārtikas zīmola statusu Latvijā un piedzīvoju strauju izaugsmi Baltijas līmenī.

Saldējuma kategorijā 2020. gadā “Food Union” radīja 14 jaunumus zīmoliem “Pols”, “Ekselence”, “Kārums”, “Om” un “Karlsons” gan vasaras, gan ziemas sezonām. Īpaši labus pārdošanas rezultātus sasniedza “Pols” inovatīvie produkti – cukurvates saldējums lielajā vafeļu konusā, krējuma saldējums kvadrāta formā un krējuma saldējums starp cepumiem. Papildus tam “Pols” krējuma saldējums starp cepumiem ieguva arī divas “NielsenIQ” balvas – kā gada jaunais produkts saldējuma kategorijā un trešais labākais jaunais Latvijas pārtikas produkts.

“Arī turpmāk turpināsim radīt jaunus inovatīvus produktu, īstenot mērķtiecīgu ražošanas bāzes attīstību un saistītās infrastruktūras atjaunošanu, tai skaitā savas loģistikas un e-komercijas attīstīšanu. Vienlaikus turpināsim darbu pie Saldējuma kompetences centra un Svaigo piena produktu izcilības centra attīstības visas grupas vajadzībām. Tas ļaus mums pilnveidoties savā galvenajā uzņēmējdarbības attīstības stratēģijā – padarīt ražošanas procesus efektīvākus, vienkāršot un uzlabot loģistiku, īstermiņā un ilgtermiņā samazināt izmaksas un vēl vairāk orientēties uz produktu inovācijām,” noslēdz Irēna Holodnaja.

*2020. un 2019. gadu apgrozījumu dati nav savstarpēji salīdzināmi! Proti – 2019. gada datos tika prezentēts “Food Union” summārais apgrozījums Latvijā 114,3 miljonu eiro apmērā, jo SIA “Rīgas Piensaimnieks” vēl nebija iekļauts AS “Rīgas piena kombināts”. Savukārt 2020. gada datos ir konsolidētais apgrozījums, jo kopš aizvadītā gada februāra SIA “Rīgas piensaimnieks” ir juridiski pievienots AS “Rīgas piena kombināts”.

 

 

Iesakām izlasīt Skatīt vairāk
PVD neļauj ievest Eiropas Savienībā piesārņotus produktus no Krievijas
PVD neļauj ievest Eiropas Savienībā piesārņotus produktus no Krievijas

Pārtikas un veterinārais dienests aizturējis un nav ļāvis ievest Eiropas Sa...

“Food Union” atteiksies no sprostos dētām olām
“Food Union” atteiksies no sprostos dētām olām

Latvijā vadošai piena pārstrādes un saldējuma ražotājs “Food Union” iekļāvi...

Nedaudz par olām
Nedaudz par olām

Pīti grozi pilni ar baltām un brūnām olām Foto: Dace Lauska, Zemkopības mi...

Atbalsts dalībai pārtikas kvalitātes shēmās
Atbalsts dalībai pārtikas kvalitātes shēmās

No 2024. gada 26. februāra līdz 26. martam LAD organizē projektu iesniegumu...